کاخ سفید: آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، باعث آزار ترامپ نشده

به گزارش مجله آزمون اول، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه ای گفت که اقدام اخیر کره شمالی در آزمایش موشک های بالستیک کوتاه برد باعث آزار رئیس جمهور آمریکا نشده است.

کاخ سفید: آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، باعث آزار ترامپ نشده

به گزارش فارس، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی باعث آزار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشده است.

وی که با ان بی سی مصاحبه می کرد، در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ترامپ با نخست وزیر ژاپن و مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت بوده موافق است، گفت: ببینید، تمرکز رئیس جمهور بر روی تمام این فرایند بوده و وی روابط خوبی با کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] دارد و احساس خوبی دارد که رهبر کره شمالی به تعهداتی که به رئیس جمهور داده پایبند است و به سوی خلع سلاح هسته ای حرکت می نماید.

سران آمریکا و کره شمالی 22 خرداد 1397 برای اولین بار در سنگاپور ملاقات کردند و بعد از آن دو طرف یک سند کوتاه چهار بندی امضا کردند. آن ها نهم اسفندماه سال گذشته نیز در هانوی پایتخت ویتنام برای دومین بار ملاقات کردند اما این نشست هم بدون نتیجه خاتمه یافت. از دلایل مهم شکست در مذاکرات کره شمالی و آمریکا درخواست های غیرمنطقی و زیاده خواهی واشنگتن از کره شمالی بوده است.

کره شمالی موضع فریب کارانه و خودسرانه آمریکا در مذاکرات ویتنام را عامل شکست آن خوانده و تاکید نموده که با این شیوه واشنگتن حتی یک اینچ هم نمی تواند ما را حرکت دهد. رهبر کره شمالی تا خاتمه امسال میلادی به آمریکا مهلت داده تا با تغییر مواضع خود، به میز مذاکره بازگردد.

سندرز در ادامه مصاحبه با ان بی سی گفت: بعضی فعالیت هایی که اجرا شده همان طور که شما می توانیداز توئیتر رئیس جمهور نیز ببینید چیزی نبوده که باعث آزار ترامپ گردد.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه گفته بود که آزمایش های موشکی کوتاه برد توسط کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده و تاکید نموده بود که تحریم ها علیه کره شمالی باید همچنان باقی بماند.

بولتون که در جمع خبرنگاران در توکیو و در پی سفر ترامپ به ژاپن صحبت می کرد، اضافه نمود: قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی را از پرتاب هرگونه موشک بالستیک منع می نماید. تردیدی وجود ندارد که شرایط قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نقض شده است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006 میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع نموده اند.کره شمالی علی رغم این تحریم ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید نموده است.کره شمالی می گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ خاتمه ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

اما در مقابل ترامپ ابراز نگرانی زیادی از آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی ننموده است و روز شنبه گفته بود که وی به کیم جونگ اون اطمینان دارد.

ترامپ در پیغامی در توئیتر نوشت: من اطمینان دارم که کیم به قولی که به من داده پایبند خواهد بود.

ترامپ در این پیغام نوشت شاید کره شمالی با اشاره به ضریب هوشی پایین جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا سیگنالی برای وی ارسال نموده است.

از ماه گذشته که بایدن برای حضور در انتخابات سال 2020 اعلام آمادگی کرد، ترامپ بارها به شخص او حمله نموده است. بر اساس نظرسنجی های اجرا شده میان حامیان حزب دموکرات، بایدن از بیشترین بخت برای پیروزی در رقابت های داخلی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ برخودار است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4129

به "کاخ سفید: آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، باعث آزار ترامپ نشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، باعث آزار ترامپ نشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید