کره شمالی اخیرا 270 میلیون دلار صادرات غیرقانونی داشته است

به گزارش مجله آزمون اول، کارشناسان سازمان ملل می گویند، کره شمالی به صورت غیر قانونی در یک بازه زمانی شش ماهه در اوایل اوت، زغال سنگ، آهن و مواد دیگری به ارزش دست کم 270 میلیون دلار به چین و سایر کشورها از جمله هند، مالزی و سریلانکا صادر کرد که نقض تحریم های این سازمان است.

کره شمالی اخیرا 270 میلیون دلار صادرات غیرقانونی داشته است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان ناظر بر تحریم ها در گزارشی اعلام کردند دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تحریم ها درباره صادرات و نیز تحریم تسلیحاتی و محدودیت کشتیرانی و فعالیت های مالی را نقض می کند.

آنها گفتند همچنین فعالیت های منع شده هسته ای با شکافت اتمی در حد تسلیحات در تاسیسات اتمی یانگبیون، سایت آزمایش هسته ای پیونگی -ری و معدن اورانیوم در پیونگسان ادامه دارد.

این هیات هشت عضوی از کارشناسان گفتند که همچنین درباره حضور گسترده اتباع کره شمالی در آفریقا و خاورمیانه خصوصا سوریه و از جمله مشارکت آنها در فعالیت های منع شده تحقیقات انجام می دهند.

این کارشناسان می گویند موضوع یکی از تحقیقات درباره گزارش استفاده از مواد شیمیایی ممنوع، موشک بالستیک و همکاری در حوزه سلاح های متعارف بین سوریه و جمهوری دموکراتیک خلق کره است. آنها گفتند این شامل فعالیت ها در برنامه های موشک اسکاد سوریه و حفظ و تعمیر موشک های سطح به هوای سامانه های دفاع هوایی سوریه است.

این هیات تاکید کرد که دو کشور رهگیری محموله هایی به مقصد سوریه را گزارش کردند. آنها محتویات این گزارش را اعلام نکردند و گفتند که سوریه باید پاسخگو باشد. این گزارش 111 صفحه ای پیش از ششمین و قوی ترین آزمایش اتمی کره شمالی تهیه شد و در آستانه جلسه سازمان ملل برای رای گیری درباره تحریم های جدید منتشر شد.

کارشناسان می گویند اجرای تحریم های موجود تا رسیدن به هدف خلع سلاح شبه جزیره کره فاصله بسکمک دارد. آنها سهل انگاری در اجرای تحریم ها را عامل چند برابر شدن تکنیک های فرار کره شمالی و دور شدن سازمان ملل از هدف خلع سلاح شبه جزیره کره و مقابله با انواع سلاح های کشتار جمعی می دانند.

همچنین یک منبع مطلع در تبادلات خارجی با کره شمالی گفت، پس از آنکه چین در ماه فوریه واردات زغال سنگ از کره شمالی را متوقف کرد، پیونگ یانگ آن را به کشورهای دیگری مثل مالزی و ویتنام می فرستد. در این گزارش آمده است: تحقیقات این هیات فاش می کند که کره شمالی عمدا از طریق کانال های غیر مستقیم برای صادرات کالاهای ممنوعه و دور زدن تحریم ها استفاده می کند. واردات زغال سنگ و سنگ آهن از کره شمالی نقض تحریم هاست مگر آنکه آن کشورها معافیت دریافت کرده باشند.

در این گزارش آمده است به عنوان نمونه، کره شمالی بین دسامبر 2016 و مه 2017 بیش از 79 میلیون دلار سنگ آهن به چین صادر کرده است. و بین اکتبر 2016 و مه 2017 محصولات آهن و فولاد از کره شمالی به مصر، چین، فرانسه، هند، ایرلند و مکزیک به ارزش 305 هزار و 713 دلار صادر شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که درباره نقض تحریم های تسلیحاتی تحقیقاتی در آنگولا، کنگو، اریتره، موزامبیک، نامیبیا، تانزانیا و اوگاندا و نیز سوریه در دست انجام است. این هیات همچنین درباره اجرای تحریم های مالی هم گفت که کره شمالی همچنان به فرار و نقض آن تحریم ها به روش های مختلف ادامه می دهد و عمدتا کنندگانی در خارج دارد که کار تبادلات را انجام می دهند و در واقع به تسهیل برنامه های منع شده کمک می کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4002

به "کره شمالی اخیرا 270 میلیون دلار صادرات غیرقانونی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی اخیرا 270 میلیون دلار صادرات غیرقانونی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید