گردشگری در شرق اصفهان با تکیه بر میراث ارزشمند منطقه، نهادینه شده است

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه سفر یک روزه به شرق شهرستان اصفهان و در جمع خبرنگاران تاکید نمود: با تلاشهای به عمل آمده و با استقبال فعالان بخش خصوصی، گردشگری در شرق شهرستان اصفهان جریان یافته و نهادینه شده است.

گردشگری در شرق اصفهان با تکیه بر میراث ارزشمند منطقه، نهادینه شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، با حضور حیدر علی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس، صادق کرمی مشاور مالی استاندار اصفهان، سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و جمعی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از طرحهای گردشگری در شرق شهرستان اصفهان بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که از آثار تاریخی شهرهای: سجزی، محمد آباد، تودشک، ورزنه، نیک آباد و هرند به عمل آمد، از بیش 15 خانه تاریخی، کاروانسرا و آب انبار که در حال تبدیل به اقامتگاه سنتی، جاذبه گردشگری و اقامتگاه بومگردی است بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران تاکید نمود: خوشبختانه با برنامه ریزی های به عمل آمده و حمایت مسئولین استان و محلی و همچنین استقبال مردم منطقه، شوقی زایدالوصفی در راستای توسعه گردشگری در این منطقه ایجاد شده است.

فریدون الله کمک به همین دلیل تاکید نمود: با توجه به بروز خشکسالی طولانی مدت در منطقه شرق شهرستان، بیش از 200 هزار نفر از ساکنان این منطقه که عمدتا به کشاورزی و دامداری اشتغال داشته اند، هم اکنون با تنگناهای متعدد مالی روبرو هستند، لذا در طی 4 سال اخیر کوشش نموده ایم تا با توسعه گردشگری در منطقه شرق شهرستان اصفهان با خشکسالی مبارزه کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین توضیح داد: خوشبختانه با کوششهائی که در 4 سال اخیر انجام شده، گردشگری در شرق شهرستان اصفهان با تکیه بر میراث ارزشمند این منطقه جریان یافته و حتی نهادینه شده است.

از جمله برنامه های امروز سفر مدیر کل میراث فرهنگی استان و نماینده مردم اصفهان به محور شرق شهرستان اصفهان می توان به بازدید از کاروانسرای سجزی، افتتاح سفره خانه سنتی صفوی شهر سجزی، خانه های تاریخی شهر تودشک، افتتاح دفتر میراث فرهنگی بخش بن رود، افتتاح دو اقامتگاه بومگردی و رونمائی از لوح ثبت ملی آثار ناملموس شهر نیک آباد، همچنین بازدید از کمپ گردشگری روستای قارنه و افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی بخش جلگه اشاره نمود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2302

به "گردشگری در شرق اصفهان با تکیه بر میراث ارزشمند منطقه، نهادینه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در شرق اصفهان با تکیه بر میراث ارزشمند منطقه، نهادینه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید