گیاه شال تسبیح را بشناسید

به گزارش مجله آزمون اول، از خواص درمانی گیاه شال تسبیح می توان به درمان اسپاسم عضلانی، تنظیم قند خون، نفخ شکم، یبوست، اسهال و در طب چینی برای درمان سرطان اشاره کرد.

گیاه شال تسبیح را بشناسید

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، مهدی تجلی فر، کارشناسی ارشد رشته کشاورزی گرایش ژنتیک و به نژادی گیاهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در یادداشتی که درخصوص معرفی گیاه شال تسبیح نوشته و آن را در اختیار ما قرار داده است می نویسد: تیره maydeae دارای ارقام آمریکائی و آسیائی است. ارقام آمریکائی شامل تئوسینت، تریپساکوم و ذرت است و در واقع تئوسینت و تریپساکوم از اجداد ذرت هستند.

مطالعات صورت گرفته در آمریکای جنوبی نشان می دهد که کشت گیاهان به تدریج در زمان های مختلف صورت گرفته و در طول زمان گیاهان مختلفی مثل تیوسینت و تریپساکوم مورد توجه قرار گرفته اند و با گذشت زمان گونه های هر گیاه کشت شده است، یکی از گیاهانی که در این منطقه کشت شده ذرت است. ذرت بومی آمریکای جنوبی است. ذرت 250 هزار گونه گیاه عالی دارد که فقط 2000 گونه مورد استفاده انسان قرار گرفته است.

ذرت امروزی با ذرت های دیگر متفاوت است و با یک غلاف واحد احاطه شده است. استفاده گسترده از ذرت های هیبرید همراه با بهبود عملکرد محصول در سال 1930 در ایالات متحده آمریکا صورت گرفت. سهم تولید ذرت در جهان بدون افزایش محصولات زراعی 60 درصد است.

ارقام آسیایی maydeae شامل پنج گونه است که مهم ترین آن ها گیاه شال تسبیح است. گیاه شال تسبیح گیاهی دارویی در کشور چین بوده که در سراسر آسیا گسترش پیدا کرده است. این گیاه از زمان های قدیم به اشکال مختلف مصرف شده است.

کل گیاه و غلاف بذر آن دارای قطره اشک است. از گونه اشکی دو نوع موجود است که یک نوع آن وحشی (wild) است و نوع دوم که مایوان (ma-yuan) نام دارد. در سال 1753 توسط لینه نام گذاری شد. گیاه شال تسبیح دو نوع است، یک نوع خوراکی و نوع دیگر زینتی.

از دانه شال تسبیح در درست کردن فرنی و سالاد استفاده می شود. یک نوع از این گیاه شبیه جو هست که به آن جو تسبیح می گویند.

گیاه شال تسبیح ماهیت یک ساله و چندساله دارد. این گیاه به عنوان علوفه و دارویی مغذی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل داشتن سوراخ در مرکز در درست کردن تسبیح استعمال دارد. این گیاه علف هرز مزارع برنج است.

این گیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و فیبر بالا بسیار سودمند است. از خواص درمانی این گیاه می توان به درمان اسپاسم عضلانی، تنظیم قند خون، نفخ شکم، یبوست، اسهال و در طب چینی برای درمان سرطان اشاره کرد.

این گیاه خواص ضد آلرژی دارد. با توجه به اینکه این گیاه از اقوام ذرت بوده و هم خانواده هستند و با توجه به این که درصد قند ذرت خیلی زیاد است، می توان شال تسبیح را با ذرت تلاقی داد تا درصد قند ذرت کنترل شود و خواصی که شال تسبیح دارد به ذرت انتقال پیدا کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16186

به "گیاه شال تسبیح را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاه شال تسبیح را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید