11 ایده طراحی هتل های لوکس

به گزارش مجله آزمون اول، هتل های مدرن با استفاده از روش های خلاقانه و زیرکانه دکوراسیون خود را با تغییرات اجتماعی تغییر می دهند. در این نوشته ما 11 مدل از برجسته ترین مدل های طراحی داخلی هتل که مورد پسند میهمانان واقع شده اند را معرفی خواهیم کرد. صاحب هتل ها سعی می نمایند فضای هتل های خود را به نقاط برجسته تبدیل نمایند. اینکه شما یک هتل دار هستید یا در حال برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون هتل خود در آینده می باشید، این راهکارها و ایده ها می توانند شما را در طراحی دکوراسیون کمک دهند. در طراحی داخلی هتل تمام قسمت های آن باید مورد ارزیابی و طراحی قرار گیرند از لابی گرفته تا سرویس های بهداشتی. اگر میهمانان حسی عالی از حضور در هتل شما پیدا نمایند بار دیگر در مسافرت های بعدی نیز به این هتل مراجعه خواهند کرد، بنابراین طراحی داخلی نه تنها بر زیبایی هتل شما اثر می گذارد بلکه نقش مهمی نیز در رونق کسب و کار شما و جلب نظر میهمانان خواهد داشت.

11 ایده طراحی هتل های لوکس

لابی ها را به عنوان فضاهای چند منظوره در نظر بگیرید

دکوراسیون داخلی بسیاری از هتل ها بر مبنای نخستین تاثیر آنها بر روی میهمانان اجرا می شود. ورودی لابی هتل بسیار حائز اهمیت است چرا که بیشتر رویدادهای مهم هتل در این مکان به وقوع می پیوندد. با این فرایند کسب و کارهای جدید، لابی هتل ها باید یک فضای چند منظوره برای مذاکرات رسمی و غیر رسمی، محل کار با لپ تاپ و محل اتصال دستگاه ها به پریزهای برق و غیره باشد. این بدین معناست که یک میز قهوه خوری ساده زیبایی آن را از بین خواهد برد و احتیاج به طرح های ویژه برای این قسمت امری لازم است. یک تقسیم خلاقانه در فضا ایجاد کنید و با طراحی آن به دو بخش صمیمانه و اجتماعی محیطی راحت و کارآمد فراهم کنید.لابی هتل های شیک امروزی شامل دیوار های پوشیده از گیاهان سبز، آب نماهای داخلی، لوسترهای عظیم، مبلمان لوکس و … می باشد.

طراحی اتاق خواب را جدی بگیرید

وجود یک تخت خواب کلاسیک برای ایجاد حسی دعوت نماینده در اتاق هتل کافی نیست. امروزه میهمانان هتل انتظار یک اتاق خواب غافلگیرنماینده را دارند زیرا هر نوع طراحی داخلی در حوزه هتل داری مدرن با طراحی های بعدی بسیار متفاوت است. برخورداری از اتاق های کاری برای سفرهای کاری میهمانان، تلویزیون های مدرن و جذاب، کاناپه های اضافه کنار تخت خواب های سلطنتی عظیم تنها چند مورد اصلی برای یک اتاق مد روز در هتل های امروزی است. ما همچنین در بعضی از هتل ها نورپرداری و دکورهای الکترونیکی ترکیبی می بینیم که قطعا موجب می شود میهمانانی که مایل به اقامت در هتل های منحصر به فرد هستند مجدد بار دیگر به این مکان بازگردند.

حمام های عظیم و لوکس طراحی کنید

حمام هتل ها مانند حمام خانه ها نیست که برای عظیمتر نشان دادن فضای نشیمن در اتاق بتوان آن را با متراژ کمتری ساخت. گردشگران امروزی از هتل ها چیزی بیشتر از خانه هایشان انتظار دارند. آنها حمام های تفریحی عظیم را نسبت به حمام های کوچک بیشتر می پسندند. در حمامی که در اتاق خواب های مجلل ساخته اید دوش های آبشاری، وان های عظیم، لوازم بهداشتی و آرایشی و همچنین فضای زیاد در نظر بگیرید.

نه فقط یک رستوران بلکه یک مقصد گردشگری ایجاد کنید

آشپزی یک هنر است و رستوران باید به فضای نمایش هنر تبدیل شود. ما هتل های زیادی داریم که این قسمت از هتل خود را به یک فضای بیادماندنی و جذاب تغییر داده اند. استفاده از یک تم زیبا برای طراحی رستوران به شدت توصیه می شود، خلاقیت داشته باشید و هر مکان از هتل را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنید.

عناصر طبیعت را وارد هتل کنید

اتاق هتل های مدرن نه تنها مانند عرشه های عظیم با تراس های وسیع گسترش یافته بلکه طبیعت به هر طریقی وارد آنها شده است. پانل های چوبی، دکوراسیون های سنگی و آب نماهای داخلی تنها بعضی از عناصر مورد استفاده برای کاهش تنش میهمانان و ایجاد فضایی دنج و آرام برای آنها می باشد.

از راهکارهای طراحی خانه سبز ایده بگیرید

استفاده از پنجره با سایز عظیم برای بهره مندی از نور طبیعی بیشتر، مصالح طبیعی، دیوارهای پوشیده از گیاهان سبز، سقف های سبز، سطل های بازیافت برای میهمانان، شیر آب های الکترونیکی، مواد غذایی محلی برای پخت و پز و بازیافت آب تنها بعضی از روش های ایجاد یک هتل سبز می باشند.

بر روی آثار هنری بومی و محلی تمرکز کنید

اینکه که بعضی از هتل ها میهمانان مدرن خود را از ریشه و فرهنگ بومی و محلی دور نگه می دارند کار ناپسندی است. گاهی اوقات ما به یک خانه نگاه می کنیم و طراحی خانه هیچ مشخصه ای در مورد جرئیات محلی خانه به ما ارائه نمی دهد. خوشبختانه بسیاری از صاحب هتل ها فهمیده اند که افزودن هنرهای بومی در طراحی داخلی هتل منجر به درک بهتر میهمانان از محل شده و یک تجربه واقعی برای آنها ایجاد خواهد نمود. از مجسمه های کوچک و عکس گرفته تا اسباب و اثاثیه در یکپارچه سازی یک پروژه هنری می تواند راهی آسان برای کسب موفقیت باشد.

استفاده بیش از حد از فناوری های نوین پیشنهاد می شود

همه افراد به دنبال استفاده از فناوری های پیشرفته نیستند, بعضی دوست دارند در زمان تعطیلات از تکنولوژی دور باشند اما بیشتر هتل ها صرف نظر از تمام هزینه ها بر روی استفاده میهمانان از فناوری های نوین اصرار دارند. هنگامی که گردشگران با هدف کسب و کار به هتل می آیند تنها یک اتاق پر از تکنولوژی نوین میهمانان را به جریان کار طولانی مدت تشویق می نماید. هتل های جدید امکان نور پردازی و تهویه مطبوع هوا را دارند و حتی پرده ها با سیستم های هوشمند کار می نمایند که اغلب این موارد به عنوان یک رویکرد تجاری مناسب تلقی می شود. روش دیگر استفاده از تکنولوژی در هتل قراردادن لپ تاپ و تبلت های شخصی برای میهمانان است.

از طرح و الگوی کمتر اما رنگ و بافت بیشتر بهره ببرید

زمانی که از خانه دور هستید فرصت بیشتری برای توجه به هوش و حواس خود دارید شاید به همین دلیل است که در اتاق هتل ها به راحتی از الگوهای بصری و بافت های متضاد استفاده می شود. ارائه چیزی که میهمانان معمولا آن را کمتر دیده اند می تواند به یک تجربه به یادماندنی منجر شود و حتی بعضی ممکن است بخواهند آن تجربه را دوباره تکرار نمایند. برای ایجاد یک فضای محرک از رنگ های روشن بهره ببرید تا فضایی شاداب و آرامش بخش داشته باشید.

فضایی منحصر بفرد ایجاد کنید

این یک واقعیت است که خاطرات خوب تا مدت ها درذهن میهمانان باقی خواهد ماند البته اگر اقامت منحصر به فردی را تجربه نمایند و صاحب هتل ها کاملاً از این موضوع آگاهند. لوازم جانبی چوبی، اقلام ترکیبی، فرش، پرده، شومینه، تلوزیون، وسایل بازی، موسیقی مورد علاقه میهمان، همگی یک اقامت به یاد ماندنی برای میهمانان فراهم می نمایند.

راحتی و آسایش را در نظر بگیرید

اتاق های هتل باید راحتی را برای میهمانان فراهم نمایند. این همان احساسی است که فرد باید در زمانی که از خانه دور است حس کند. مهم نیست اتاق هتل چقدر لوکس، مجهز به فناوری، دوست داشتنی و عجیب و غریب باشد، راحت بودن یک عامل بسیار مهم در طراحی هتل است.

در طراحی هتل، چه امکاناتی باید در لابی در نظر گرفته شود؟

لابی هتل ها باید یک فضای چند منظوره برای مذاکرات رسمی و غیر رسمی، محل کار با لپ تاپ و محل اتصال دستگاه ها به پریزهای برق و غیره باشد.

در طراحی هتل به چه نکاتی در مورد اتاق خواب باید توجه کرد؟

برخورداری از اتاق های کاری برای سفرهای کاری میهمانان، تلویزیون های مدرن و جذاب، کاناپه های اضافه کنار تخت خواب های سلطنتی عظیم

در طراحی هتل های لوکس چه مواردی در مورد حمام باید رعایت شوند؟

در حمامی که در اتاق خواب های مجلل ساخته می شود می بایست دوش های آبشاری، وان های عظیم، لوازم بهداشتی و آرایشی و همچنین فضای زیاد در نظر گرفته شوند.

چه ایده هایی را می توان برای طراحی هتل دوستدار محیط زیست به کار بست؟

استفاده از پنجره با سایز عظیم برای بهره مندی از نور طبیعی بیشتر، مصالح طبیعی، دیوارهای پوشیده از گیاهان سبز، سقف های سبز، سطل های بازیافت برای میهمانان، شیر آب های الکترونیکی، مواد غذایی محلی برای پخت و پز و بازیافت آب

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7520

به "11 ایده طراحی هتل های لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 ایده طراحی هتل های لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید