آدامسی که ویروس کرونا را سریع جذب می نماید

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - محققان آمریکایی معتقدند روش جدیدی را یافته اند که می تواند به افراد در محافظت از خود در برابر کووید 19 یاری کند.

آدامسی که ویروس کرونا را سریع جذب می نماید

به گزارش خبرنگاران، محققان آمریکایی می گویند که آدامسی را آزمایش نموده اند که می تواند به عنوان یک شبکه برای به دام انداختن ذرات ویروس کرونا عمل کند.

این مطالعه که به وسیله تیمی از دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، نشان داد که این آدامس که طعمی شبیه به آدامس سنتی دارد، می تواند مقدار ویروس را در بزاق کاهش دهد و در هنگام صحبت، نفس کشیدن یا سرفه افراد آلوده به توقف انتقال یاری کند.

آدامس تازه حاوی کپی هایی از پروتئین ACE2 موجود در سطوح سلولی است که ویروس از آن به عنوان راهی برای ورود به سلول ها و سپس آلوده کردن آن ها استفاده می نماید.

با این حال، در آزمایش ها، ذرات ویروس خود را به ACE2 موجود در آدامس چسباندند و بار ویروسی را در نمونه ها تا بیش از 95 درصد کاهش دادند.

محققان گزارش کردند که می توان این نوع آدامس را برای سال ها در دمای معمولی نگهداری کرد و جویدن آن به مولکول های پروتئین ACE2 آسیب نمی رساند.

آن ها پیشنهاد می نمایند که استفاده از آدامس برای کاهش بار های ویروسی در بزاق باعث افزایش سودمندی واکسن ها می گردد و به ویژه در کشور هایی که واکسن در دسترس نیستند مفید خواهد بود.

شایان ذکر است که این آدامس هنوز برای استفاده عمومی در دسترس نیست، اما گامی امیدوارنماینده در محدود کردن شیوع این بیماری در بین افراد آلوده است.

برترین کاری که مردم می توانند در حال حاضر برای محافظت از خود و دیگران انجام دهند این است که فرایند واکسیناسیون را دنبال نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30984

به "آدامسی که ویروس کرونا را سریع جذب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدامسی که ویروس کرونا را سریع جذب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید