شروع نوزدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه

به گزارش مجله آزمون اول، نوزدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه ظهر امروز (دوشنبه) 24 تیرماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد مالی به ریاست قاضی مسعودی مقام شروع شد.

شروع نوزدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه

به گزارش خبرنگاران، در هجدهمین جلسه این پرونده وکیل مدافع ضیایی، نماینده دادستان، نماینده سازمان بازرسی کل کشور و پرویز احمدی یکی دیگر از متهمین پرونده مطالب و دفاعیات خود را بیان کردند.

در جلسه هفدهم رسیدگی به این پرونده که در روز 18 تیرماه برگزار گردید، وکیل مدافع بیرانوند، وکیل مدافع حیدرآبادی و همچنین ضیایی دیگر متهم پرونده به بیان دفاعیات خود پرداختند.

در شانزدهمین جلسه این دادگاه در روز یکشنبه 16 تیرماه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه بیرانوند مدیرعامل سابق بانک سرمایه و وکیل مدافع او به ارائه دفاعیات پرداختند.

در پانزدهمین جلسه رسیدگی به این پرونده که در چهارشنبه هفته گذشته 12 تیرماه، قهرمانی نماینده دادستان تهران گفت: در بانک سرمایه 14 هزار میلیارد تومان و در هیأت مدیره ای که در دادگاه حاضر هستند، هزار و 300 میلیارد تومان از اموال بانک سرمایه از بین رفته و این موضوع قطعاً به نظام مالی کشور ضربه زده است و قطعاً در شرایط تحریم وضعیت بدتر خواهد بود.

در چهاردهمین جلسه دادگاه در روز دوشنبه 10 تیرماه، نماینده دادستان از احضار ریخته گران به دادسرا اطلاع داد و گفت: آقای ریخته گران احضار شدند و نیامدند. مدت احضار منقضی شده و حکم جلب ایشان صادر خواهد شد.

در اولین مرحله از رسیدگی به پرونده بانک سرمایه، پرونده علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام مالی کشور به وسیله اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 46 فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام مالی کشور به وسیله اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 41 فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام مالی کشور به وسیله اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 40 فقره خیانت در امانت در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم مالی در 4 جلسه علنی و به ریاست قاضی مسعودی مقام رسیدگی شد. بدهی این سه متهم حدود 3 هزار میلیارد تومان است.

پس از خاتمه رسیدگی به این مرحله از پرونده، 27 اسفند ماه سال گذشته اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه، علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی هر کدام به 20 سال حبس، تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شدند.

در مرحله دوم رسیدگی به این پرونده، حسین هدایتی و 10 متهم دیگر در 6 جلسه و در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی و مالی محاکمه شدند.

بر این اساس، حسین هدایتی به جرم اخلال عمده در نظام پولی کشور به تحمل 20 سال حبس و محرومیت دائم از بکارگیری در خدمات دولتی و رد مال معادل 488 میلیارد تومان به نفع بانک سرمایه و تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد.

در مرحله سوم رسیدگی به این پرونده نیز سیدهادی رضوی و احسان دلاویز دو نفر از تسهیلات گیرندگان بانک سرمایه و 29 نفر از مدیران وقت این بانک در این دادگاه محاکمه شدند و آخرین دفاعیات سیدهادی رضوی و احسان دلاویز اخذ شد و دور سوم رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1867

به "شروع نوزدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نوزدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید