آمریکا از کره شمالی خواست موشک قاره پیما آزمایش نکند

به گزارش مجله آزمون اول، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای سه شنبه از کره شمالی خواسته موشک های بالیستیک قاره پیما آزمایش نکند.

آمریکا از کره شمالی خواست موشک قاره پیما آزمایش نکند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رابرت او براین، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه در واکنش به هشدارهای کره شمالی گفت که انجام آزمایش موشکی از سوی کره شمالی مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ را پیچیده خواهد نمود.

او برایان در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امیدوار است کره شمالی اقدام به انجام اقدامات تحریک آمیز مانند شلیک موشک نکند.

وی گفت: این کار سودمند نیست. ما از برگزاری مانورهای نظامی مهم در جنوب خودداری نموده ایم. ما کارهای لازم برای ایجاد شرایط لازم جهت برگزاری مذاکراتی مثبت را انجام داده ایم. امیدواریم کره شمالی کاری انجام ندهد که کار را برای موفقیت در مذاکرات خلع سلاح هسته ای سخت کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز سه شنبه خواهان اقدامات متقابل دپیلماتیک و نظامی برای حراست از امنیت این کشور شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه حکومتی کره شمالی گزارش داد کیم این اظهارات را پیش از فرا رسیدن ضرب الاجل خود به واشنگتن در مورد مذاکرات هسته ای مطرح نموده است.

رهبر کره شمالی در جمع مقام های ارشد حزب حاکم در پیونگ یانگ خواهان اتخاذ اقداماتی برای بازسازی اقتصاد و اقدامات متقابل دیپلماتیک و نظامی برای محافظت از استقلال و امنیت کشورش شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشته اعضای ارشد حزب حاکم آنالیز سندی مهم را ادامه خواهند داد. این رسانه شرح بیشتری درباره اینکه این سند چیست ننموده است.

گفت وگوهای هسته ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین ملاقات میان کیم و دونالد ترامپ در هانوی در شروع امسال میلادی به بن بست رسیده است.

پیونگ یانگ خواهان کاهش تحریم های بین المللی وضع شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته ای شده است. واشنگتن برطرف تحریم ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ یانگ در جهت خلع سلاح هسته ای منوط نموده است.

در روزهای اخیر کره شمالی تهدید نموده در صورتی که آمریکا پیشنهاد تازه ای برای باز شدن قفل مذاکرات هسته ای ارائه نکند، یک هدیه کریسمس برای این کشور خواهد داشت.

این تهدید باعث ایجاد حدس هایی شده مبنی بر اینکه پیونگ یانگ ممکن است به وقفه چندین ماهه بر سر آزمایش موشک های قاره پیما خاتمه دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5161

به "آمریکا از کره شمالی خواست موشک قاره پیما آزمایش نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از کره شمالی خواست موشک قاره پیما آزمایش نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید