بحران مالی در عربستان، کاهش 49 درصدی درآمدها در سه ماهه دوم 2020

به گزارش مجله آزمون اول، طبق گزارش وزارت دارایی عربستان مجموع درآمد های این کشور در سه ماهه دوم امسال میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد کاهش داشته است.

بحران مالی در عربستان، کاهش 49 درصدی درآمدها در سه ماهه دوم 2020

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خلیج الجدید، وزارت دارایی عربستان سعودی، از کاهش 49 درصدی درآمدهای این کشور در سه ماهه دوم امسال میلادی اطلاع داد.

بر اساس گزارش وزارت دارایی عربستان، درآمد های این کشور به دلیل تعلیق فعالیت های اقتصادی ناشی از حواشی ویروس کرونا 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. با این حال، کسری سه ماهه اول امسال همچنان نسبت به سه ماهه اول به 109.2میلیارد ریال (29.12میلیارد دلار) سه برابر شد.

این وزارتخانه اضافه نمود که درآمدهای نفتی در عربستان در سه ماهه دوم 45 درصد کاهش یافت.

صندوق بین المللی پول در ماه فوریه هشدار داد که عدم اصلاحات اساسی در ثروت اقتصادی عربستان به این معنی است که نسبت فراوری ناخالص داخلی تا سال 2036 به صفردرصد کاهش می یابد.

پیش از این،عربستان اظهار داشت سقف بدهی های عمومی از 30 درصد تا 50 درصد افزایش یافته ؛ بنابراین در سال میلادی جاری 100 میلیارد دلار وام خواهد گرفت.

عربستان اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده را چندین برابر کرد و تعرفه را در لیست 53 محصول افزایش و همچنین پاداش های کارمندان دولت را کاهش داد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14266

به "بحران مالی در عربستان، کاهش 49 درصدی درآمدها در سه ماهه دوم 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران مالی در عربستان، کاهش 49 درصدی درآمدها در سه ماهه دوم 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید