تذکر به شهرداری تهران درخصوص دستفروشان پارکینگ پروانه

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- عضو شورای شهر به شهرداری تهران درباره مشخص تکلیف فروشندگان آدینه بازار صنایع دستی پارکینگ پروانه و شرایط دستفروشان آن تذکر داد.

تذکر به شهرداری تهران درخصوص دستفروشان پارکینگ پروانه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خانم الهام فخاری طی تذکری در خصوص تاخیر در تعیین تکلیف غرفه داران و فروشندگان آدینه بازار صنایع دستی پارکینگ پروانه خطاب به شهردار تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: پارکینگ پروانه با قدمتی نزدیک به 20 سال هر هفته روز های آدینه با حدود هزار و صد غرفه پذیرای بیش از دو هزار دستفروش و بساط گستر بود. این آدینه بازار از محبوب ترین بازار های تهران بوده و هر هفته حدود 21 هزار بازدید کننده از آن استقبال می کردند. با توجه به تخصصی بودن بازار و موضوع هنری و صنایع دستی در این رویداد هفتگی، پارکینگ پروانه طی این سال ها توانسته بود کاملا خودجوش به نقطه دیدنی تهران تبدیل گردد، تا جایی که حضور گردشگران خارجی و ملی در این رویداد هفتگی مشهود بود.

عضو شورا افزود: شهرداری تهران در آخرین روز های فروردین امسال وعده نموده بود که بعد از پایان محدودیت های وضع شده بر فعالیت کسب وکار ها در دوران شیوع کرونا، آدینه بازار در موقعیت جدید مستقرخواهد شد. با این حال پاساژ ها و بازار های مسقف کشور از روز اول اردیبهشت مجوز ادامه کار پیدا کردند، اما حالا با گذشت بیش از شش ماه از شروع کار پاساژ های مسقف، شرایط ادامه فعالیت دستفروشان پارکینگ پروانه مبهم و ناتعیین است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر ادامه داد: پس از عملی نشدن وعده انتقال این آدینه بازار به پارک شهر، مدت هاست که وعده راه اندازی این آدینه بازار با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بر اساس تفاهم نامه با شرکت اراضی عباس آباد در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد مطرح شده است. بنا به وعده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل بازار تخصصی صنایع دستی با 1500 غرفه و فضایی بالغ بر 4600 متر مربع در آدینه بازار باغ ایرانی در اختیار هنرمندان و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و در اوایل آبان ماه فعالیت خود را شروع می نماید. این وعده نیز تا به امروز عملی نشده است.

الهام فخاری تاکید نمود: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت احیای این رویداد هنری، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از کرونا، در شهر تهران متذکر می شوم تأخیر در راه اندازی این آدینه بازار علاوه بر صدمات و خسارت هایی که به غرفه داران و فروشندگان این بازار وارد خواهد آورد و هم اکنون باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه های کوچک صنایع دستی شده است، شهروندان مشتاق و علاقه مند را از فرصت بهره مندی از یک نمایشگاه خودجوش هنری محروم می سازد؛ لذا از شهردار محترم تهران درخواست رسیدگی فوری به این موضوع را دارم.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17676

به "تذکر به شهرداری تهران درخصوص دستفروشان پارکینگ پروانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تذکر به شهرداری تهران درخصوص دستفروشان پارکینگ پروانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید