ترکیب دو واکسن اثر مادام العمر دارد؟ ، اتهام دنباله دار به فایزر و مدرنا

به گزارش مجله آزمون اول، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا در خبرنگاران بخوانید.

ترکیب دو واکسن اثر مادام العمر دارد؟ ، اتهام دنباله دار به فایزر و مدرنا

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر دنیا است:

*تعداد زیادی از مطالعات نشان می دهد ، بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا آلوده شده اند ممکن است با یک دوز واکسن کرونا برای آنها اثربخشی کامل ایجاد گردد اما به هر حال توصیه می گردد همه هر دو دوز واکسن را تزریق نمایند.

*یک مطالعه تازه نشان می دهد که هر دو واکسن فایزر و مدرنا به صورت مادام العمر از بدن فرد در برابر ویروس کرونا محافظت می نماید. محققان دریافتند افرادی که هرکدام از واکسن های دو دوز را که از فناوری پیغام رسان mRNA تازه استفاده می نمایند دریافت نموده اند ، دارای پاسخهای ایمنی قوی و پایدار هستند. علاوه بر این ، واکسن ها سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی نماینده را علیه دو نوع ویروس فراوری می نمایند. این می تواند به این معنی باشد که گیرندگان واکسن مصونیت طولانی مدت -برای سالها یا بطور بالقوه بقیه زندگی خود - داشته باشند و حتی ممکن است نیازی به تقویت نماینده نداشته باشند.

*نظریه تلفیق دو واکسن مختلف برای ایجاد اثربخشی بیشتر همچنان مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است و در اینباره هم آزمایشاتی انجام گرفته است. یک مطالعه با حمایت دولت انگلیس نشان داده است که مخلوط کردن دو نوع واکسن منجر به محافظت بالاتر در برابر ویروس گردد. یک آزمایش در این رابطه نشان داد ترکیب واکسن های آسترازنکا و فایزر 9 برابر موثرتر از واکسن تکی آسترازنکا است.

*ادامه گزارش های دنیای در رابطه با علائم به جای مانده از بیماری کووید19 حاکی از آن است از بین رفتن حس بویایی و چشایی همچنان یکی از آزاردهنده ترین عوارض به جای مانده برای بعضی از بیماران است. گزارش های متعدد نشان می دهد بسیاری از افراد لذت بوییدن و چشیدن را نه تنها از دست داده اند بلکه بعضی دیگر با عوارض عجیبی روبرو شده اند. حس بویایی آنها برعکس شده بدان معنا که بوی بسیار نامطبوعی را از یک غذای دلپذیر استشمام می نمایند.

*با توجه به شیوع ویروس جهش یافته و خطرناک دلتا در کشور انگلیس بسیاری از کارشناسان توصیه می نمایند فینال جام ملت های اروپا و یا همان یورو 2020 که قرار است در استادیوم ومبلی لندن برگزار گردد باید به کشور دیگری انتقال یابد.

*دانشمندان همچنان نگران یک عارضه بسیار جدی از دو واکسن فایزر و مدرنا هستند. موارد مربوط به آسیب و تورم رگ های قلبی هنوز در بعضی از تزریق نمایندگان مشاهده می گردد.

*دانشمندان در حال جمع آوری شواهد بیشتری هستند که نشان می دهد ویروس کووید19 برای نخستین بار در پاییز شناسایی شده است و در واقع اکتبر 2019 مبدا پیدایش این ویروس خطرناک در سراسر دنیا است.

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 27683

به "ترکیب دو واکسن اثر مادام العمر دارد؟ ، اتهام دنباله دار به فایزر و مدرنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب دو واکسن اثر مادام العمر دارد؟ ، اتهام دنباله دار به فایزر و مدرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید