دریاچه بایکال روسیه؛ عمیق ترین و تمیزترین دریاچه دنیا، عکس

به گزارش مجله آزمون اول، هنگام برنامه ریزی برای سفر، هرگز به زیبایی، شگفت انگیزی و عظمت این دریاچه کوچکترین شکی نکردیم. دریاچه بایکال تقریباً 600 کیلومتر طول دارد و ضخامت یخ روی این دریاچه به 1.5 تا 2 متر می رسد. این یخ می تواند وزن یک وسیله نقلیه 15 تنی را تحمل کند، ولی گاه هم می شکند.

دریاچه بایکال روسیه؛ عمیق ترین و تمیزترین دریاچه دنیا، عکس

یخ در بخش های مختلف این دریاچه دارای اشکال متفاوتی است که این به دلیل یخ بستن لایه به لایه آب دریاچه است. مخصوصاً زمانی که یک ماهی یا یک شاخه لابه لای یخ دریاچه باشد.دیدن این دریاچه برای هرکسی جز واجبات می باشد. بنا به گزارش ایران ناز ، یخ دریاچه بایکال، شفاف ترین یخ در دنیا است و شما می توانید همه چیز از جمله ماهی ها، سنگ های سبز، گیاهان و خلیج کبود رنگ را تا خاتمه با چشم خود ببینید. آب دریاچه بایکال آنچنان زلال است که تا عمق 40 متری، همه چیز را می توان به راحتی دید.

دریاچه بایکال در عین حال، عمیق ترین دریاچه دنیا است. پیدایش و قدمت این دریاچه برای دانشمندان سوال برانگیز است؛ بنابراین، فقط یادمان باشد که دریاچه بایکال عظیمترین دخیره آب شیرین روی سیاره زمین است. عمق این دریاچه 1642 متر اندازه گیری شده است. به جز دریاچه بایکال، دو دریاچه هستند که عمق بیش از 1000 متر دارند؛ یکی دریاچه تانگاندییکا (Tanganyika) با عمق 1470 متر و دیگری دریاچه خزر با عمق 1025 متر.

در بعضی بخش های دریاچه بایکال، سطح یخ مثل شیشه لغزنده است. شما می توانید از بازتاب های ایده آلی عکس برداری کنید. بسیاری از مسافران برای اسکیت روی یخ، دوچرخه سواری و سورتمه سواری به این دریاچه می آیند. بعضی از این گردشگران صدها کیلومتر روی یخ پیاده روی می نمایند و برای خوابیدن روی سطح یخ زده دریاچه چادر بر پا می نمایند؛ مکانی حیرت آور و فضایی!

یخ همواره در حال ترک خوردن است. وقتی که برفک ها خیلی سنگین شوند، ترک ها یخ را به چند منطقه مختلف تقسیم می نمایند. گاه طول این شکاف ها و ترک ها به 10 تا 13 کیلومتر و عرض آنها به 2 تا 3 متر می رسد. ترک خوردگی هر ساله و آن هم تقریباً در همان مناطق قبلی رخ می دهد. این ترک خوردگی ها با صدای مهیب و بلندی شبیه به صدای صاعقه و یا شلیک گلوله همراه هستند. دست این ترک خوردگی ها درد نکند که باعث می شوند ماهی ها از نبود اکسیژن از بین نروند. به طور کلی دریاچه بایکال معماهای زیادی را در خود جای داده است، بیشتر اشکال و ساختارها، نظر دانشمندان را به خود جلب می نمایند.

یخ روی دریاچه بایکال تا خاتمه ماه می ادامه دارد؛ اما در ماه آوریل کسی روی یخ این دریاچه رانندگی نمی کند. حباب های درون یخ های دریاچه به علت گاز متانی است که جلبک ها و خزه های کف دریاچه ایجاد می نمایند. آنگارا یکی از رودخانه های دریاچه بایکال است؛ اما با سایر رودخانه های دنیا یک تفاوت اساسی دارد. رودخانه آنگارا (Angara) تنها رودخانه دنیا است که بر عکس تمام رودخانه ها که به دریاچه ها می ریزند، از دریاچه بایکال سرچشمه می گیرد.

افسانه ای وجود دارد که بایکال پدر دارای 336 پسر (رودخانه) و یک دختر (آنگارا) است. همه فرزندان پسر برای احیای آب به دریاچه بایکال می ریختند اما دختر آب را از دریاچه بایکال می گرفت و برای عشق خود ینیسی (Yenisei) - رودخانه ای دیگر در روسیه - می برد و بایکال پدر در پاسخ به این کار آنگارا، تخته سنگی عظیم را روی دخترش انداخت و او را نفرین کرد. این تخته سنگ عظیم سنگ شامان (Shaman-Stone) نام دارد و در سرچشمه رود آنگارا واقع شده است. بایکال زیباترین مکان در دنیا است.

bestcanadatours.com: سفر کانادا، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا را از ما بخواهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23089

به "دریاچه بایکال روسیه؛ عمیق ترین و تمیزترین دریاچه دنیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه بایکال روسیه؛ عمیق ترین و تمیزترین دریاچه دنیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید