راهنمای سفر به پاتایا تایلند

به گزارش مجله آزمون اول، پاتایا تایلند یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری در شرق آسیا می باشد و گردشگران زیادی برای استراحت و تفریح از سراسر جهان به این شهر سفر میکنند. یکی از ویژگی های مهم این شهر این است که شما در طول سفر خود به تور پاتایا از زندگی در شهر های بزرگ با تمام چالش هایش جدا خواهید شد و تعطیلات متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

راهنمای سفر به پاتایا تایلند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا 7 روزه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تور پاتایا تایلند از جمله تورهایی است که شما هر آنچه که احتیاج دارید با هر قیمتی در آن یافت می گردد. اگر به دنبال آرامش خرید هستید در این شهر به آن خواهید رسید و اگر به دنبال هیجان و ماجرا جویی هستید مقصد درستی را انتخاب نموده اید.

امکانات پاتایا تایلند

در طول سفر به پاتایا می توانید از مراکز ماساژ، سواحل جزیره مرجان و ورزش های آبی آن بهره ببرید و سری به مراکز خرید این شهر بزنید و از یک خرید عالی با قیمت های فوق العاده خوب به هتل برگردید و خود را برای تجربه یک زندگی شبانه عالی آماده کنید.

زمانی که هوا رو به تاریکی می رود انگار خون تازه ای در رگ های این شهر جاری می گردد. صدای موسیقی در تمام کوچه های شهر طنین انداز می گردد و شما می توانید تا طلوع آفتاب در خیابان های این شهر قدم بزنید و از رستوران ها و کافه های بی شمار آن که تمام سلیقه ها رو پوشش می دهند لذت ببرید. در یک کلمه زندگی در هیچ یک از ساعت های شبانه روز در پاتایا تایلند متوقف نمی گردد و در تمام 24 ساعت می توانید به گشت و گذار و تفریح در این شهر مشغول باشید.

راهنمای سفر به پاتایا به شما یاری می نماید تا با آگاهی سفر کنید و با یک زمانبندی عالی، سفری بسیار شیرین و دلچسب داشته باشید و هزینه های سفر خود را به حداقل برسانید، گفتنی است که پاتایا شهر ارزانی است و سفر به به این شهر نسبت به مناطق دیگر تایلند مقرون به صرفه تر است و از نظر هزینه ها می توانید همه چیز را مدیریت کنید، تنها کافیست اراده کنید تا خود را در سواحل زیبا و آب های فیروزه ای تایلند ببینید.

اطلاعات مهم و ضروری برای سفر به پاتایا تایلند

اختلاف ساعت در تایلند 3 ساعت و نیم جلوتر از ایران است و اگر به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید به راحتی می توانید در این شهر با مردم ارتباط برقرار کنید و احتیاجی به لیدر نخواید داشت.

واحد پولی در تایلند بات است و در مواقع اضطراری می توانید از شماره های زیر استفاده نمایید:

  • 199 آتش نشانی
  • 1669 فوریت های پزشکی
  • 1155 پلیس توریستی
  • 0066 کد کشور تایلند

آب و هوا و بهترین زمان سفر به پاتایا

آب و هوای پاتایا مانند دیگر نقاط تایلند گرم و استوایی است و در طول سال فصل سردی ندارد و همواره گرم است، در ماه های مه و نوامبر در این شهر باران های سیل آسایی می آید و در ماه های دسامبر و آوریل باران های تایلند قطع می گردد و هوا خنک تر از ماه های دیگر است ولی شما در طول سفر به تایلند هیچ وقت احتیاج به لباس آستین بلند ندارید و توجه به این نکته برای مسافران تور تایلند لازم است، حتما مراقب آفتاب سوختگی در طول سفر خود باشید زیرا به دلیل رطوبت بالای هوا نور آفتاب مانند ذره بین به پوست شما می تابد و سوختگی های عمیقی را ایجاد می نماید.

هزینه های سفر به پاتایا تایلند

تایلند با این که یکی از کشورهای توریستی و پر گردشگر جهان است اما بر خلاف بسیاری از کشورهای توریستی که بسیار گران هستند، کشور ارزانی است، اگر قبل از سفر کمی اطلاعات داشته باشید، با یک برنامه ریزی خوب می توانید در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید.

در این بخش به راهکارهایی اشاره می کنیم که بتوانید هزینه های خود را در طول سفر به این شهر مدیریت کنید.

یکی از راه های کاهش هزینه های سفر به پاتایا و یا هر جای دیگر جهان سفر کردن در فصل خلوت سال است، فصلی که گردشگران کم تری به سفر می فرایند. در فصل بهار و ماه مهر به دلیل گرما و بارندگی تعداد گردشگران پاتایا کم است و به همین دلیل قیمت هتل ها و پرواز تایلند کاهش می یابد و از نظر خورد و خوراک هم قیمت ها کمتر از زمان هایی است که مسافر زیاد است.

اگر محل اقامت برایتان اهمیت ندارد می توانید آپارتمان اجاره کنید و در آن محل به پخت و پز بپردازی و اینگه در هزینه های خورد و خوراک خود صرفه جویی کنید اما اگر میخواهید وقت خود را برای تمیز کردن محل اقامت و درست کردن غذا هدر ندهید می توانید از هتل های این شهر بهره ببرید و تمام وقت خود را صرف ماجراجویی و خوش گذرانی کنید.

سوپر مارکت و رستوران ها

در سراسر پاتایا، حتی کوچه پس کوچه های این شهر سوپر مارکت های eleven7 و family market وجود دارد که شما می توانید تمام اجناس مورد احتیاج خود از جمله نوشیدنی های مختلف، شارژ تلفن همراه، نان و تنقلات مصرفی را تهیه نمایید.

دو خیابان معروف و توریستی این شهر به نام های beach road و Second road هستند که می توانید در امتداد این دو خیابان انواع رستوران های عربی، ایرانی ،ترکی و انواع فست فود های آمریکایی مانند مک دونالد، کی اف اس و بیگ برگر را ببیندی و از تنوع غذایی موجود لذت ببرید و اگر به دنبال ماجراجویی و تجربه غذاهای متفاوت هستید میتوانید از غذاهای خیابانی و رستوران های تایلندی بهره ببرید و تازه ترین غذاهای دریایی را میل نمایید.

در بخش دوم این مقاله بیشتر درباره این دو خیابان مهم پاتایا صحبت می کنیم.

هزینه های حمل و نقل درون شهری پاتایا

هزینه های حمل و نقل عمومی در پاتایا شامل اتوبوس های محلی، وانت های موسوم به سانگسیو، تاکسی موتوری و تاکسی های معمولی است که در زیر قیمت های هر یک را آنالیز می کنید.

وانت های سانگسیو: سانگسیوها در اصل نوعی وانت است که در قسمت پشتی مسقف بوده و محلی برای نشستن دارد. نرخ این وانت ها 10 بات است و برای رفت و آمد در شهر می توانید از آنها بهره ببرید.

اتوبوس محلی: از این اتوبوس ها برای رفتن به ساحل جومتین و بازار شناور پاتایا می توانید بهره ببرید که نرخ بلیت آنها 30 بات می باشد.

تاکسی موتوری: نرخ استفاده از تاکسی موتورها برای مسیرهای درون شهری 30 تا 40 بات است.

تاکسی عادی: برای سوار شدن به این تاکسی ها باید ابتدا بر سر قیمت توافق کنید و تا جایی که امکانش هست با راننده بر سر قیمت چانه بزنید.

Grab: گراب تاکسی اینترنتی تایلند است و مانند تمام تاکسی های اینترنتی در سراسر جهان کار می نماید. شما میتوانید مقصد خود را در گوگل مپ انتخاب کنید و به وسیله گوگل مپ بر روی گزینه گراب کلیک کنید تا نزدیک ترین راننده سفر شما را قبول کند.

اجاره موتور و ماشین: هزینه اجاره موتور و اجاره ماشین با توجه به نوع وسیله نقلیه، تعداد روز و شرکتی که از آن اجاره می کنید متغیر است. برای موتور هر روز بین 90 تا 2200 بات و برای ماشین بین 550 تا 2000 بات می باشد. اما به شما پیشنهاد نمی کنیم که اقدام به اجاره وسیله نقلیه کنید.

خطرات اجاره وسیله نقلیه

اولین دلیلی که ما شما را از این کار منع می کنیم این است که بر خلاف کشور خودمان ایران، در تایلند از سمت چپ رانندگی می نمایند و همین امر ممکن است برای شما خطراتی به همراه داشته باشد و دلیل دیگری که شما باید از این کار بر حذر باشید این است که اگر گواهینامه بین المللی ندارید و یا شرایط عادی برای رانندگی را ندارید، نباید به هیچ عنوان اقدام به رانندگی کنید زیرا بر سر هر چهار راه پلیس ایستاده و اگر به شما مشکوک شوند جلو شما را خواهند گرفت، چنانچه نتوانید مدارک لازم را ارائه نکنید و یا در حالت غیر عادی اقدام به رانندگی نموده باشید، باید تمام مدت اقامت خود را در بازداشت موقت سپری کنید و روز پرواز، پلیس شما را تا فرودگاه همراهی خواهد و سفر شما به طور کامل خراب خواهد شد.

در قسمت دوم این مقاله به جاهایی دیدنی پاتایا خواهیم پرداخت

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4975

به "راهنمای سفر به پاتایا تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاتایا تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید