ربات ها سوشی درست کردن را یاد گرفتند

به گزارش مجله آزمون اول، کوشش برای آموختن امور پیچیده به ربات ها به نقطه عطف جدیدی رسیده و پژوهشگران دانشگاه ام آی تی توانسته اند با شناساندن اشیای گوناگون به ربات ها، درست کردن سوشی را به آنها بیاموزند.

ربات ها سوشی درست کردن را یاد گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی، بدین منظور یک سیستم شبیه ساز برای شناسایی ذرات توسط ربات ها ابداع نموده اند که به آنها امکان می دهد با اشیای بسیار ریز هم تعامل نموده و آنها را در دست بگیرند.

این سیستم باعث واکنش مناسب ربات ها به مواد کوچک شده و درک آنها از مواد مختلف را ارتقا می بخشد. رباتی که بدین منظور طراحی شده RiceGrip نام داشته و دارای دو انگشت است. این ربات می تواند با انگشت های خود مواد منعطف را به اشکال مختلف درآورد.

یک دوربین پیشرفته با قابلیت شناسایی اشیا هم، تغییر شکل مواد مختلف با استفاده از انگشتان این ربات را تسهیل می نماید. محققان امیدوار هستند که ربات یادشده در آینده علاوه بر تهیه سوشی بتواند غذاهای مختلف دیگری را نیز تهیه کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1136

به "ربات ها سوشی درست کردن را یاد گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها سوشی درست کردن را یاد گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید