پرده تاریخی واقعه عاشورا در گوگان رونمایی شد

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پرده تاریخی واقعه عاشورا در گوگان رونمایی شد.

پرده تاریخی واقعه عاشورا در گوگان رونمایی شد

جریان چیست؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از این اثر تاریخی و همچنین بهره برداری از مسجد جامع تاریخی گوگان اضافه نمود: پرده تاریخی واقعه عاشورا از جمله پرده های تاریخی ارزشمند کشور است که توسط هنرمندان استان به نقش درآمده و طی سال اخیر توسط متخصصان حوزه بازسازی آثار هنری میراث فرهنگی بازسازی شد.

احمد حمزه زاده گفت: در حال حاضر این پرده پس از سال ها در محل مسجد فاخر و تاریخی جامع گوگان برای دید عموم به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه مسجد جامع گوگان یکی از مساجد تاریخی و زیبای آذربایجان شرقی محسوب می گردد که بدلیل تزئینات چوبی و نقاشی های هنرمندان حاذق این منطقه از شهرت بالایی برخوردار است، اضافه نمود: این مسجد که مربوط به دوره قاجار است، در میدان نماز شهر گوگان واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور به شماره 25184 ثبت شده است.

حمزه زاده ادامه داد: عملیات بازسازی بنای این مسجد فاخر و تاریخی طی سال های اخیر توسط معاونت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در دست اقدام بود و پس اتمام عملیات بازسازی شاهد بهره برداری مجدد از این مسجد هستیم.

bestcanadatours.com: سفر کانادا، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21720

به "پرده تاریخی واقعه عاشورا در گوگان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده تاریخی واقعه عاشورا در گوگان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید