گیشه سینماآنلاین؛ گردش اقتصادی 7.5میلیاردی و بیش از یک میلیون مخاطب

به گزارش مجله آزمون اول، طبق آمار ثبت شده، در طرح اکران فیلم ها در سینمای آنلاین طی بیش از یک ماه گذشته، تا به امروز نیم میلیون بلیت فروش رفته و یک میلیون و 250 هزار نفر مخاطب به تماشای آثار نشسته اند.

گیشه سینماآنلاین؛ گردش اقتصادی 7.5میلیاردی و بیش از یک میلیون مخاطب

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، با گذشت بیش از یک ماه از طرح سینمای آنلاین که از 24 فروردین و با اکران فیلم خروج فعالیتش را آغاز کرد، آمار ها از حدود نیم میلیون بلیت فروش رفته در مجموع پنج فیلم به نمایش درآمده در فیلیمو و نماوا خبر می دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی این دو سامانه پخش اینترنتی، طرح سینمای آنلاین از 24 فروردین ماه 99 برای حمایت از سینمای ایران در بحران متاثر از شیوع بیماری کرونا و با نمایش فیلم خروج آغاز به کار کرد که در ادامه این راستا چهار فیلم طلا، زیرنظر، مهمان خانه ماه نو و تیغ و ترمه نیز به آن پیوستند. با گذشت بیش از یک ماه از آغاز این طرح و در ادامه فرایند اطلاع رسانی از تعداد بلیط های فروش رفته، در حدود نیم میلیون بلیت در مجموع 2 پلتفرم تا به امروز خریداری شده است.

این آمار که به صورت مستقیم به ازای هر خرید ثبت و به صورت تجمیعی از 2 پلتفرم میزبان این طرح اعلام می گردد، خبر از گردش اقتصادی حدود هفت و نیم میلیارد تومانی برای سینمای ایران می دهد.

در طرح اکران آنلاین که بلیط آن 15 هزار تومان قیمت گذاری شده و هر بلیت تا هشت ساعت پس از خرید اعتبار تماشا دارد، متناسب با متغیر های بازدید در شبکه نمایش خانگی، برای هر بلیط حداقل 2.5 تماشاگر در نظر گرفته می گردد. به همین ترتیب می توان بیش از یک میلیون و 250 هزار تماشاگر را در مدت یک ماه از آغاز طرح اکران آنلاین برای این پنج فیلم برآورد کرد. همچنین به دلیل تعلق دریافت بدون واسطه 70 درصد از درآمد فروش به صاحب اثر، در مجموع بیش از پنجاه فیلم متقاضی اکران آنلاین هستند و تصمیم بر این است که این طرح با اکران هفتگی حداقل 2 فیلم ادامه پیدا کند.

این میزان استقبال تماشاگران در مجموع 2 پلتفرم در حالی رقم خورده که طرح سینمای آنلاین جز در هفته سوم اکران فیلم خروج و آن هم به صورت کاملاً محدود، هیچ گونه تبلیغ تلویزیونی نداشته و فیلم هایی که در صورت اکران سینمایی می توانستند امکان تبلیغ تلویزیونی داشته باشند نیز متاسفانه حالا طی طرح اکران آنلاین از آن محروم شده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12010

به "گیشه سینماآنلاین؛ گردش اقتصادی 7.5میلیاردی و بیش از یک میلیون مخاطب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیشه سینماآنلاین؛ گردش اقتصادی 7.5میلیاردی و بیش از یک میلیون مخاطب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید