14 راه چاره طلایی برای آرامش بچه ها در روز های کرونایی

به گزارش مجله آزمون اول، در این رو های کرونایی حفظ آرامش و دوری از ترس و وحشت در بچه ها می تواند بسیار یاری کننده باشد.

14 راه چاره طلایی برای آرامش بچه ها در روز های کرونایی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، پس از همه گیری کرونا ویروس والدین و معلم ها درباره نحوه صحبت کردن با بچه ها با یک چالش عظیم رو به رو شده اند؛ اگرچه به نظر می رسد این گفت وگوها مشکل باشند اما بسیار مهم هستند. در این زمینه روش های غلط یا صحیح به صورت خاص وجود ندارد، اما می توانید از پیشنهاد هایی که در این متن به شما ارائه می گردد به عنوان راهنما بهره ببرید:

1. محیطی امن و حمایت گرانه برای بچه ها ایجاد کنید تا آن ها متوجه شوند که می توانند سؤالات خود را از شما بپرسند.

2. به سؤالات صادقانه پاسخ دهید. بچه ها می دانند یا متوجه این موضوع می شوند که شما در حال تغییر واقعیت و ساختن داستان برای آنها هستید.

3. از کلمات و مفاهیمی بهره ببرید که برای بچه ها قابل فهم باشد. توضیحات خود را متناسب با سن، درک و مرحله رشدی کودک ارائه دهید.

4. به بچه ها در پیدا کردن منابع علمی معتبر و به روز یاری کنید. می توانید از منابع معتبری چون سازمان دنیای بهداشت یا از منابع مرتبط با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره ببرید.

5. آماده باشید تا اطلاعات و توضیحات مربوطه را بارها تکرار کنید. بعضی اطلاعات ممکن است برای پذیرش یا درک مشکل باشند. پرسش یک سؤال تکراری برای بارهای زیاد ممکن است راهی باشد برای کودک تا از این طریق به اطمینان لازم دست پیدا کند.

6. افکار، احساسات و واکنش های کودک را تصدیق کنید و آن ها را معتبر بدانید. به آن ها اجازه دهید تا بدانند که ازنظر شما سؤالات و نگرانی های کودکتان برایتان مهم است.

7. به یاد داشته باشید بچه ها تمایل دارند تا موقعیت ها را شخصی سازی نمایند. به عنوان مثال ممکن است آنها نگران امنیت خود و اعضای نزدیک خانواده شوند. همچنین محتمل است نگرانی هایی درباره امنیت دوستان یا اقوامی که از آن ها دور هستند یا به سفر رفته اند پیدا نمایند.

8. اطمینان دهنده باشید اما قول های غیرواقعی ندهید. این خوب است که به بچه ها اجازه دهید تا بدانند در محیط خانه یا مدرسه خود در امنیت هستند اما نمی توانید قول دهید که مواردی از مبتلایان به کروناویروس در کشور یا شهر محل اقامت شما وجود نداشته باشد.

9.به بچه ها اجازه دهید تا بدانند تعداد افراد زیادی در حال یاری به مبتلایان به کروناویروس هستند. این فرصت خوبی است تا به بچه ها نشان دهید که زمانی که اتفاق ترسناک یا ناراحت نماینده ای به وقوع می پیوندد، کسانی هستند که یاری نمایند.

10. بچه ها از دیدن واکنش های والدین و معلم های خود یاد می گیرند. آن ها بسیار علاقه مند به این موضوع هستند که بدانند شما با شنیدن اخبار مربوط به همه گیری کروناویروس چگونه واکنش نشان می دهید. همچنین آن ها از شنیدن مکالمه تان با سایر عظیم سالان یاد می گیرند.

11. به بچه ها اجازه ندهید تا بیش ازحد ،تصاویر تلویزیون با محتوای ترسناک ببینند. تکرار این صحنه های ترسناک می تواند برای آن ها گیج نماینده و دردسرساز باشد.

12. بچه ها با بیماری جدی یا سابقه ای از فقدان در گذشته محتمل است پاسخ شدیدتر و طول کشیده تری نسبت به اخبار مربوط به بیماری یا مرگ پیدا نمایند. این بچه ها ممکن است احتیاج به حمایت و توجه بیشتری داشته باشند.

13. بچه های که اشتغال فکری با سؤالات و نگرانی هایی در خصوص کروناویروس پیدانموده اند باید توسط متخصصان سلامت روان ارزیابی شوند. سایر نشانه هایی که حاکی از احتیاج به توجه بیشتر به کودک دارد عبارتند از: اختلال خواب ادامه دار، نگرانی و افکار مزاحم، ترس های تکرارشونده در خصوص بیماری یا مرگ، مقاومت در برابر جدایی از والدین یا رفتن به مدرسه. اگر این رفتارها ادامه داشته باشند، از متخصص اطفال ، پزشک خانوادگی و یا مشاور مدرسه درخواست کنید تا برای ارجاع مناسب کودک یاری نمایند.

14. اگرچه والدین و معلم ها باعلاقه و توجه اخبار مربوط به بیماری را پیگیری نمایند، اما بیشتر بچه ها می خواهند که فقط کودک باشند. آن ها ممکن است نخواهند تا درباره هرچه در دنیا بیرون یا در کشورشان در حال رخ دادن است فکر نمایند. آن ها ترجیح می دهند توپ بازی نمایند، از درختان بالا بروند یا دوچرخه سواری نمایند.

برای همه آسان نیست تا درک درستی از اورژانس های سلامت عمومی پیدا نمایند و بپذیرند. قابل پذیرش است که بسیاری از بچه ها کم سن تر احساس ترس یا گیج شدن پیدا نمایند. به عنوان یک والد، معلم یا مراقب عظیم سال می توانیم با گوش دادن و پاسخ اصولی، صادقانه و حمایت گرانه بهترین یاری را به بچه ها ارائه دهیم. خوشبختانه، بیشتر بچه ها حتی آن ها که فقدان یا بیماری را تجربه نموده اند، تاب آوری خوبی دارند. البته با فراهم کردن محیطی باز و پذیرا که در آن بتوانند سؤالات خود را به راحتی بپرسند، می توانیم به بچه ها یاری کنیم تا با شرایط استرس آور و تجارب ناراحت نماینده تطابق پیدا نمایند و به این ترتیب احتمال وقوع مسائل هیجانی را در آینده کمتر کنیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8947

به "14 راه چاره طلایی برای آرامش بچه ها در روز های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 راه چاره طلایی برای آرامش بچه ها در روز های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید