23 بنای تاریخی در حال بازسازی در استان سمنان وجود دارد

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، 23 بنای تاریخی در حال بازسازی در استان سمنان وجود دارد.

23 بنای تاریخی در حال بازسازی در استان سمنان وجود دارد

امیر کرم زاده در جلسه کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان گفت: تمامی برنامه ها و اهداف اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان برای خدمت به مردم است و نقش خدمات این اداره کل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زندگی مردم استان سمنان مشهود است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی شش کاروانسرای استان سمنان، عضویت در اتحادیه بین المللی شهرهای عضو راه ابریشم، ایجاد نرم افزار پارکوپلو، برگزاری رویداد ملی مهر اصالت در استان سمنان و...از جلمه اقداماتی است که نفعی همگانی در سطح استان و کشور دارد.

کرم زاده با بیان اینکه جهانگردی، اقتصاد و اشتغال پایدار را به همراه دارد، اضافه کرد: توسعه زیرساختهای جهانگردی با آب رسانی، ایجاد پل، ایجاد راه دسترسی، ایجاد برج های نوری، کف سازی و سنگ فرش نمودن معابر و...به طور متوازن در تمامی روستاها و شهرستان های استان با هدف جذب جهانگرد و افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان سمنان اجرا شده است.

وی به تنوع برنامه های این اداره کل پرداخت و اضافه کرد: برگزاری بیش از 18 رویداد جهانگردی در نه ماه نخست سال یکی از اقداماتی بوده است که رونق اقتصاد بومی، فروش صنایع دستی و افزایش نشاط اجتماعی را در استان سمنان به همراه داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدا سال تا به امروز 448 مجوز در حوزه مشاغل خانگی برای هنرمندان صادر شده، اعلام کرد: برای ارتقای سطح صنایع دستی استان برای بیش از 300 نفر دوره آموزشی برند سازی و بسته بندی برگزار شده و با تلاشهای انجام شده، تعداد آثار دارای مهر اصالت ملی استان سمنان به 86 اثر افزایش یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان گفت: مهمترین اقدامی که در بازاریابی و فروش صنایع دستی در امسال در استان سمنان رخ داده است، حضور مرکز آفرینش های آستان قدس رضوی در استان و سفارش بیش از یک میلیون اثر صنایع دستی به هنرمندان استان است.

امیر کرم زاده اضافه کرد: در حوزه میراث فرهنگی در حال حاضر بیش از 23 مورد بنای تاریخی در حال بازسازی است و مالکین بناهای تاریخی می توانند با ثبت بنا در لیست آثار ملی از مشوق ها و کمکهای بلاعوض اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان در بازسازی بنا برخوردار شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 42953

به "23 بنای تاریخی در حال بازسازی در استان سمنان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 بنای تاریخی در حال بازسازی در استان سمنان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید