بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان

به گزارش مجله آزمون اول، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از 25 اسفند 1401 تا خاتمه هشتم فروردین جاری، بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، اماکن مذهبی و فرهنگی استان بازدید کردند.

بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان

به گزارش خبرنگاران، منصور مهرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با تمهیدات پیش بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان کوشش شد مسافران و توریستان نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید نمایند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود، از شروع تعطیلات نوروزی تا هشتم فروردین، یک میلیون و 164 هزار و 806 توریست داخلی و خارجی از جاذبه های توریستی استان بازدید نموده اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه در این بازه زمانی، 247 هزار و 520 نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت اقامت داشتند، بیان نمود: شهرستان های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بودند.

مهرزاد یادآور شد: بعلاوه 682 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه زمانی اعلام شده انجام شد که پنج مورد تشویق، 52 تذکر و 10 مورد اخطار کتبی به وسیله کارشناسان نظارت اداره کل صادر شد.

مهرزاد ادامه داد: نظارت بر تاسیسات توریستی استان تا خاتمه تعطیلات نوروز و بعلاوه در ایام مبارک رمضان به صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

تا به امروز 2 هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه ها)، قنات و مکان های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 950 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 فروردین 1402 بروزرسانی: 9 فروردین 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 41065

به "بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید