محوطه مسجد جامع مرند سامان دهی می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سامان دهی جداره های جنوبی و غربی محوطه مسجد جامع مرند اطلاع داد.

محوطه مسجد جامع مرند سامان دهی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، گفت: دفتر فنی اداره کل و معاونت میراث فرهنگی استان، سامان دهی محوطه جنوبی مسجد جامع مرند را از سال 97 شروع نموده است و در حال حاضر مراحل پایانی را سپری می نماید.

آبدار در ادامه به توضیح مراحل انجام گرفته در محوطه و داخل مسجد جامع مرند طی یک سال اخیر اشاره نمود و گفت: در راستای سامان دهی، حفاظت و زیباسازی محوطه مسجد جامع مرند تاکنون اجرای دیوارهای حائل شمالی مغازه های خیابان شهید رجائی، محوطه شهرداری با گذر مسجد جامع و اجرای پیاده راه سنگی جنوب محراب با نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به لزوم ساماندهی جداره جنوبی مشرف به پیاده رو مسجد جامع مرند، ادامه داد: سامان دهی جداره جنوبی مشرف به پیاده رو این مسجد که مربوط به مغازه های ابتدای خیابان شهید رجائی باید با همکاری شهرداری مرند و مالکین این مغازه ها صورت گیرد.

آبدار در پایان به ساماندهی محوطه دیواره غربی نیز اشاره نمود و گفت: دیواره غربی محوطه این مسجد مشرف به محوطه ساختمان شهرداری مرند است، لذا پس از اتمام ساماندهی بخش غربی مسجد توسط میراث فرهنگی استان، شهرداری این شهرستان اقدام به ساماندهی و زیباسازی دیواره غربی خواهد نمود.

از پروژه های مرمتی و گردشگری در این شهرستان می توان از مرمت گورستان گلین قیه، ساماندهی مقبره خلیل خان گلین قیه ای، احداث مجتمع بین راهی زنوز و تکمیل مرکز اطلاع رسانی مرند نام برد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2045

به "محوطه مسجد جامع مرند سامان دهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه مسجد جامع مرند سامان دهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید