مرمت بنای آب انبار تاریخی در شهرستان زرین دشت فارس

به گزارش مجله آزمون اول، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرین دشت از مرمت بنای آب انبار تاریخی در این شهرستان توسط یکی از خیرین اطلاع داد.

مرمت بنای آب انبار تاریخی در شهرستان زرین دشت فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، علیرضا پرویزی مسئول میراث فرهنگی زرین دشت، امروز چهارشنبه 17 مرداد با ابراز رضایت از عملیات مرمت و احیای اثر تاریخی برکه درویش در این شهرستان بیان کرد: این عملیات با مشارکت وحمایت اقتصادی خیر نیک اندیش حاج صفر باقری از اهالی شهر حاجی آباد، نظارت میراث فرهنگی وحمایت فرمانداری انجام شد.

پرویزی ادامه داد: دراین طرح ضمن مرمت ، تخلیه مخزن و بازسازی ساقه و دیواره، گنبد به صورت کامل مرمت و بند کشی شد وآبگیری مجدد برکه صورت گرفت.

او با اشاره به مدت زمان و هزینه این عملیات مرمتی نیز گفت: مرمت و احیا برکه درویش در مدت یک ماه و با هزینه بیش از 700 میلیون ریال به اتمام رسید.

این برکه یا آب انبار در 10کیلومتری شهر حاجی آباد با قطر داخلی 7متر، عمق 5.5 متر، ارتفاع 7.8 متر از سطح زمین و حجم مخزن 210متر مکعب قرار گرفته است و وجه تشبیه آن از بانی آن یعنی درویش مهربان برگرفته شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2450

به "مرمت بنای آب انبار تاریخی در شهرستان زرین دشت فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بنای آب انبار تاریخی در شهرستان زرین دشت فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید