آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی ماکو، آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می گردد.

آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می گردد

اسلام یادگاری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه قرارداد راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو با هدف تقویت پتانسیل حوزه غذا و داروی منطقه و تسهیل و تسریع در انجام آزمایش نمونه های وارداتی و صادراتی کالاهای گمرکی منطقه آزاد ماکو امضا شد، اضافه کرد: این قرارداد با مشارکت 51/8 درصدی سازمان منطقه آزاد ماکو و 48/2 درصدی دانشگاه آزاد ماکوبه امضای طرفین رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: قرار داد یاد شده در راستای شیوه نامه اجرایی ماده چهار تفاهم نامه فی مابین دبیرخانه شورایعالی منطقه ها آزاد و سازمان غذا و دارو منعقد شد.

مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو بیان نمود: تاسیس و بهره برداری مشترک از آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، مکمل های غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد ماکو در ارتقای نظام سلامت منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

یادگاری بعلاوه اسم کرد: در این قرارداد ساختمان، تاسیسات و تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی عمومی متعلق به دانشگاه آزاد بوده و سازمان هم تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی تجزیه دستگاهی شامل دستگاه کروماتوگراف مایع (HPLC)، دستگاه کروماتوگراف گازی (GC)، دستگاه جذب اتمی شعله و کوره (AAS) و دستگاه آب خالص ساز HPLC گرید را تامین خواهد کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28543

به "آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید